مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام داشت:

مبارزه با پولشویی راهبردی برای حمایت از فعالیت های سالم اقتصادی است

محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در نشست اندیشه‌ورز با موضوع «مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم» اظهار داشت: سیستم بانکی کشور حدود 90 درصد تامین مالی اقتصاد را بر عهده دارد و شبکه بانکی نقطه قوت اقتصادی نظام محسوب می‌شود.
تصویر مبارزه با پولشویی راهبردی برای حمایت از فعالیت های سالم اقتصادی است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون افزود: رشد و رونق اقتصادی کشور با تکیه بر فعالیت سالم شبکه بانکی امکان پذیر شده است و همکاران بانکی نیز همواره تمایل دارند تا خدمات عمومی و تخصصی مالی و بانکی را به فعالیت‌های سالم عرضه دارند و بخش‌های غیر مفید و ناسالم اقتصاد از شبکه بانکی بهره‌مند نگردند.

شیخ حسینی تصریح نمود: مبارزه با پولشویی از مهمترین وظایف و تکالیف بانک است و مدیران ارشد در سطح مدیر عامل و اعضای هیات مدیره این اهتمام را دارند تا حداکثر تدابیر و الزامات را برای جلوگیری از پولشویی در عملیات بانکی در نظر داشته باشند.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: هر چه فعالیت ها و سیستم بانکی به صورت دقیق و هوشمند و شفاف باشد، این امکان وجود دارد تا اشخاص حقیقی و حقوقی متقلب و سودجو در پی یافتن راهکارهای جدید برای پولشویی و انجام عملیات مالی و بانکی خود از طریق امکانات شبکه بانکی باشند، لذا ضرورت دارد اقدامات و تدابیر حوزه مبارزه با پولشویی همواره بروز بوده تا هر گونه روزنه‌ای برای سوء استفاده ارکان ناسالم اقتصاد مسدود گردد.

این مقام بانکی بیان داشت: بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر بازار پولی و بانکی کشور، الزامات و قواعدی را برای مبارزه با پولشویی معین نموده است، بانک توسعه تعاون به عنوان نهاد مالی و توسعه‌ای بخش تعاون خود را ملزم می‌داند نهایت التزام و پایبندی را به مقررات و قوانین این حوزه داشته باشد، ارتباط و تعامل مناسبی نیز میان مدیران ارشد این بانک و بانک مرکزی وجود دارد، هر گونه دوره آموزشی یا زیرساخت فناوری مورد نیاز از سوی این بانک فراهم گردیده است و کلیه عملیات بانکی اعم از افتتاح حساب، پرداخت تسهیلات، انتقال وجوه، صدور ضمانت نامه، صدور اعتبار اسنادی با رعایت مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم صورت پذیرفته است.

در ادامه مراسم محمد حسین دهقان از مدیران اداره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی گفت: شبکه بانکی یکی از ارکان مبارزه با پولشویی است و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نیز تکالیف و وظایفی بر عهده دارند. شبکه بانکی همواره در استفاده مثبت از فناوری و امکانات برای کمک به رشد سالم اقتصادی پیشرو بوده است.

در این جلسه سید باقر فتاحی رئیس هیأت مدیره، محمدجعفر ایرانی عضو هیات مدیره، محمد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیرعامل در امور حقوقی و نظارت، کریم میرزاخانی سرپرست معاونت مدیرعامل در امور استان ها و بازاریابی و سرپرست مدیریت مرکز آموزش و پژوهش، محمد سلمانی معاون‏ مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی، شهرام بخشا معاون مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و حسن عاشقی رئیس اداره کل آموزش نیز حضور داشتند.

منبع: بانک توسعه تعاون

548712